Monitorizarea ultimei etape a livrarii
Last Mile Carrier Tracking – Provocari si beneficii
„Last-Mile Carrier Tracking” se refera la procesul de monitorizare a livrarii unui produs in timp ce aceasta se apropie de destinația finala. Portiunea de “Last Mile” din traseul de livrare a bunurilor, este adesea cea mai complexa parte, deoarece trebuie să fie gestionata in mod eficient pentru a asigura o livrare rapida si precisa catre destinatar.
Monitorizarea ultimei etape a livrarii implica, urmarirea pozitiei si a starii coletului pe masura ce acesta este preluat de catre compania de transport si este livrat la adresa finala. Urmarirea coletului este disponibila atat pentru furnizor, cat si pentru destinatar prin intermediul unor servicii de urmarire online sau aplicații mobile. Astfel, furnizorii și clienții pot sa monitorizeze in timp real unde se afla coletele si sa obtina estimari mai precise ale momentului livrarii.
Orice companie care doreste sa tina pasul cu noile tendinte in domeniu, ar trebui sa adopte aceasta functionalitate, care ofera ofera clientilor posibilitatea alegerii timpilor de livrare potriviti pentru acestia, iar in paralel permit furnizorului de servicii monitorizarea derularii livrarii pana in momentul reeceptionarii coletului de catre clientul final.
Care sunt asteptarile clientului modern?
Oamenii sunt din ce in ce mai ocupati in viata de zi cu zi. O mama care lucreaza cu norma intreaga, are in grija doi copii scolari, gateste, duce copiii la sport sau la meditatii, face cumparaturi, sau are de gestionat diverse alte sarcini zilnice, nu are timp sa-si faca griji si cu privire la momentul exact in care va ajunge coletul comandat. Varianta actuala este sa astepte sa fie sunata de catre curier sau primeste o notificare prin e-mail sau SMS cum ca, coletul comandat va fi livrat in cursul zilei in intervalul 9-17, iar de cele mai multe ori in timpul programului cand nu este nimeni acasa sa-l preia personal.
Astazi, clientii asteapta sa primeasca actualizari regulate legate de coletul asteptat, pentru a-si planifica programul in consecinta. Un astfel de client, poate sa-si vada de propriul program, stiind ca livrarea coletului comandat va avea loc la ora 16, sau in intervalul 15-17, intr-o zi de joi. Poate vedea starea coletului in orice moment, sau poate fi notificat automat cum ca, coletul comandat va ajunge in jumatate de ora, in intervalul de timp comandat; astfel, nu mai trebuie sa-si petreaca o dupa amiaza intreaga intr-o stare de asteptare continua.
Clientii nu mai au timp sa-si faca griji cu privire la livrarile asteptate, iar companiile cunosc acest lucru. Toate companiile importante au cunoscut o crestere semnificativa a volumului de comenzi, odata ce au implementat sisteme de urmarire in timp real si actualizari detaliate personalizate al livrarilor “last mile”.
Ce implica “Last Mile Tracking” ?
Scopul final al acestor sisteme este urmarirea in timp real al ultimelor etape pe care coletul comandat de client ajunge la acesta. Anticiparea momentului in care un client va intra in posesia coletului face o diferenta semnificativa in modul in care clientii privesc un furnizor de servicii de transport. Asteptarea nu este niciodata distractiva, dar cunoscand in orice moment unde este coletul dvs. pe o harta, cu pozitia exacta a acestuia, il faceti pe client sa se simta calatorind impreuna cu coletul. Lipsa unei astfel de abordari poate arunca o imagine negativa asupra companiei de transport, in special daca s-au platit sume importante pentru transport. Exista din fericire mai multe modalitati prin care firmele de transport pot integra aceste functionalitati:
- Notificare prin mesaj text sau e-mail in dimineata livrarii sau cu cateva ore inainte de livrare
- O linie directa de comunicare de la client catre sofer sau serviciul de livrare
- O descriere detaliata a informatiilor de localizare GPS in cadrul numarului AWB de urmarire al coletului
- O afisare in timp real a proximitatii soferului si a orei estimate de sosire (ETA)
- Un sistem de evaluare a livrarii sau recenzii dupa livrare
Vizibilitatea in monitorizarea “last mile tracking” este unul dintre cele mai importante aspecte care ofera un avantaj competitiv companiilor de transport si distributie. Clientii doresc sa stie exact unde se afla coletul lor in orice moment, in special atunci cand trebuie sa fie acasa pentru a-l ridica.
Odata cu cresterea fraudelor in domeniul serviciilor de curierat, monitorizarea “last mile” serveste un scop dublu. Ajuta clientii sa se simta linistiti ca vor primi coletul comandat in siguranta si le permite planificarea momentului in care trebuie sa-l recupereze de la sofer, agreand cu acesta o alta ora pentru a-l reception in siguranta. De asemenea compania de livrare poate justifica clar si neindoielnic faptul ca, au livrat coletul in conditiile agreate.
Ce conteaza pentru Client?
In calitate de client, nu doriti sa ramaneti in suspans cu privire la momentul in care va ajunge coletul la dvs. Poate fi frustrant sa priviti o lista de transfer si sa vedeti ca, pachetul dvs. a stat intr-un oras timp de trei zile. Sistemul de urmarire “last mile” va ofera informatii referitoare la detalierea locului si al motivului pentru care coletul se afla acolo unde este. De asemenea, permite clientului libertatea de a-și continua programul zilnic, atunci cand stie exact cand sa astepte livrarea. Este de asemenea util, atunci cand se schimba ceva in ultimul moment, si un client nu va mai fi acasa asa cum credea. Prin cateva click-uri rapide sau un mesaj text, puteti comunica soferului sa faca alte aranjamente.
Ce conteaza pentru compania de transport?
Ca proprietar de afacere, obiectivul dvs. este intodeauna sa optimizati fluxul de lucru si sa satisfaceti clientii. Cu cat este mai detaliata modalitatea de urmarire a livrarilor, cu atat este mai usor sa colectati date cu privire la fiecare etapa a procesului si sa faceti ajustari pentru intarzieri sau reprogramari. Prin transparenta serviciului dvs., demonstrati clientilor ca aveti incredere in procesele implementate si ca totul functioneaza corect, iar atunci cand ceva nu functioneaza, clientul poate interveni.
Monitorizarea “last mile” este o parte importanta a acestui proces, deoarece va ofera informatii despre cele mai potrivite momente de livrare in diferite zone, iar feedback-ul direct de la client va permite sa personalizati mai bine experienta de cumparare pe care o oferiti clientilor dvs. Veti imbunatati semnificativ imaginea companiei, care va aparea moderna si inovatoare, si veti oferi elemente de diferentiere fata de competitorii dvs. In plus, veti gasi cu siguranta clienti care vor dori sa plateasca suplimentar pentru a avea acces la functionalitati care sa le ofere confort si incredere.
In sumar, monitorizarea ultimei etape a livrarii este un proces care ofera clientului o vizibilitate ridicata a deplasarii coletului intre ultimul punct de transfer si destinatia finala. Acest proces include adesea și posibilitatea de a comunica cu soferul sau serviciul, actualizari in timp real privind ETA si notificari automate pentru dimineata livrarii. Aceasta functionalitate devine o necesitate in contextul pietei actuale pentru orice companie care doreste sa ramana pe piata si sa ofere servicii de calitate.
Incepeti sa utilizati Route Manager !
Route Manager este un software de optimizare-planificare rute “last mile” care va ajuta sa reduceti costurile operationale, sa cresteti veniturile si sa va imbunatatiti activitatile de transport si distributie.
Indiferent de marimea flotei, modelul de business, complexitatea afacerii dvs. va putem ajuta sa maximizati utilizarea eficienta a resurselor (soferi, vehicule), sa reduceti timpii si costurile de transport si distributie.
Veti putea deservi mai multi clienti sau comenzi cu aceleasi resurse si veti economisi bani, timp si energie prin implementarea unei solutii optime de planificare rute.
API disponibili gratuit pentru integrare cu ERP-CRM
Integrare existenta cu Zapier si Shopify
Echipa locala de suport va este alaturi atat in faza de testare a aplicatiei cat si pe tot parcursul utilizarii solutiei noastre.