Cum aleg o solutie de optimizare rute?
Pentru a optimiza costurile livrarilor, alegerea unei solutii de optimizare rute este cruciala. Iata cateva recomandari pentru o alegere potrivita
Investitia intr-o solutie de planificare a rutei va ajuta sa maximizati timpul alocat pentru identificarea celor mai optime rute, asigurandu-va certitudinea ca livrarile programate sunt efectuate eficient si la timp cu resursele si constrangerile pe care le gestionati.
Ar fi si mai bine de asemenea, sa imbunatiti utilizarea activelor dvs, pentru a oferi servicii superioare clientilor (ex. livrari asumate intre anumite intervale orare, notificare ETA catre clienti prin intermediul dispozitivelor mobile, etc), sa reduceti numarul de kilometri si timpul parcurs, sa acoperiti mai multe comenzi cu numarul actual de vehicule, sa monitorizati livrarile in timp real, si multe altele. Trecerea de la rutarea si planificarea manuala la un sistem automat poate ajuta afacerea dvs. sa obtina beneficiile amintite mai sus, doar daca alegeti solutia potrivita.
7 recomandari de luat in considerare cand alegeti o solutie de planificare-optimizare rute
1. Frecventa livrarilor
Rutele dvs. se modifica zilnic, saptamanal, lunar sau in timp real?
Exista sisteme de planificare –optimizare rute specializate in planificarea sezoniera, iar altele raspund unor industrii specifice, care acopera cerinte de rutare dinamica si in timp real.
Merita sa aveti aceste detalii la indemana, inainte de a contacta un eventual furnizor
2. Adaugarea/actualizarea de comenzi noi
Cat de des adaugati comenzi noi pe parcusul zile, in sistemul dvs.?
Daca raspunsul dvs. este, de mai multe ori pe zi, atunci aveti nevoie de un sistem de optimizare-planificare rute in timp real, cu un impact imediat asupra rutelor deja programate.
In aces caz, solutia pe care o doriti, va lua in considerare rutele existente si resursele disponibile si va optimiza in timp real traseul soferilor, impactul modificarilor asupra livrarilor planificate si va comunica aceste modificari in timp real, soferilor, agentilor si clientilor.
3. Simulari si scenarii pe termen lung
Care ar fi impactul asupra costurilor si implicit al veniturilor, daca deschid noi depozite sau adaug noi resurse in activitatea de transport si distributie?
Este recomandabil sa creati astfel de simulari si scenarii pentru a intelege care sunt costurile sau consecintele rezultate, inainte de-a face ajustari referitoare la reteaua dvs. existenta, cum ar fi locatiile depozitelor, adaugarea de noi depozite, utilizarea de vehicule proprii sau inchiriate, etc.
Evaluati necesarul de resurse pe termen lung si implicatiile pe care anumite schimbari le pot avea, pentru a lua decizii in cunostinta de cauza.
4. Integrare cu solutii de mobile disptaching
Doriti sa cunoasteti in orice moment situatia livrarilor, locatia soferilor si sa comunicati usor cu acestia?
Aplicatiile mobile disponibile pentru smartphone-uri si tablete se dezvolta rapid si sunt relativ simplu de integrat. Acest lucru, de exemplu, presupune conectarea functionalitatilor de GPS tracking ale dispozitivelor mobile sau ale masinilor cu aplicatia de dispatching mobile.
Printr-un simplu terminal mobil, veti avea acces atat de functionalitati de localizare (GPS tracking), dispatching (POD), sistem de navigatie cat si de comunicare in timp real cu dispeceratul.
5. Geocodarea / curatarea datelor
Exista o disciplina interna in colectarea datelor de adresa sau obtinerea coordonatelor GPS ale clientilor?
Acuratetea datelor dvs. este esentiala, iar utilizarea de adrese inexacte va poate aduce deservicii importante. Este important sa cunoasteti faptul ca, unele solutii de planificare –optimizare rute ofera o functie de alerta care evidentiaza orice adresa inexacte sau permite geocodarea in timp real a comenzilor.
Evaluarea acuratetii datelor cu privire la adresa clientului este vitala pentru un sistem de optimizare fiabil, așa ca merita sa luati in considerare nivelul de curatare a datelor / geocodare de care aveti nevoie, si sa ne contactati la nevoie.
6. Incarcarea si tipul marfurilor
Transportati sau distribuiti marfuri paletizate sau care necesita masini sau soferi cu caracteristici sau deprinderi speciale?
In functie de modelul dvs. de afaceri actual, puteti transporta containere de diferite dimensiuni pe aceeași masina, sau marfuri care necesita resurse specifice (remorci cu lungimi mai mari, echipamente frigorifice, lifturi, macarale de descarcare, etc). Cunoașterea diferitelor combinatii de containere sau marfuri care se potrivesc pe fiecare vehicul (si modul in care ar trebui sa fie stivuite pentru a utiliza optim spatiul din vehicul) va ajuta procesul de selectie al viitorului furnizor.
Mixul variabilelor pe care il aveti din partea comenzilor, trebuie sa fie satisfacut de mixul constrangerilor existente in zona de resurse (masini, personal) a activitatii dvs. Astfel, aplicatia de optimizare va gasi cea mai optima solutie in acest caz.
7. Raportarea dinamica a rezultatelor
Cum diseminati in prezent informatii referitoare la costuri sau indicatori KPI cheie pentru afacerea dvs.?
De exemplu, informatiile referitoare la costurile zilnice de transport, gradul de incarcare al vehiculelor si alti indicatori specifici de performanta, ar trebui sa fie impartasite si diseminate intre echipele dvs. de management, centrul de suport, managerii de operatiuni și logistica, dispatcheri si soferi.
Este important sa va asigurati ca solutia aleasa de dvs. are functionalitatea potrivita de raportare și va sprijina in demonstrarea rentabilitatii investitiei. De asemenea, merita sa luati in considerare modul in care intentionati sa identificati tendintele operationale pentru viitor, sa anticipati implicatiile costurilor si de asemenea, sa identificati posibile masuri preventive.
Route Manager - Solutie de optimizare-planificare rute ( SaaS)
Multi-day route planning & optimization, mobile dispatching & GPS tracking
Indiferent de marimea flotei, modelul de business, complexitatea afacerii dvs. va putem ajuta sa maximizati utilizarea eficienta a resurselor (soferi, vehicule), sa reduceti timpii si costurile de transport si distributie.
Veti putea deservi mai multi clienti sau comenzi cu aceleasi resurse si veti economisi bani, timp si energie prin implementarea unei solutii optime de planificare rute.
API disponibili gratuit pentru integrare cu ERP-CRM
Integrare existenta cu Zapier si Shopify
Echipa locala de suport va este alaturi atat in faza de testare a aplicatiei cat si pe tot parcursul utilizarii solutiei noastre.