Studiu locatie Retail
Validarea performantelor noilor locatii
Acest articol se adreseaza proprietarilor de afaceri sau managerilor de dezvoltare care decid amplasarea optima al viitorului #magazin, #farmacie sau #restaurant si care au nevoie de criterii relevante de selectie, pentru a lua o decizie informata in acest sens.
Alegerea unei noi locatii este unul dintre cele mai importante aspecte ale dezvoltarii unei retele de #Retail, inceperii unei noi afaceri sau dezvoltarea unei retele de #franchize.
Va propunem urmatorii 8 factori necesari intr-un studiu locatie Retail , pentru intelegerea calitatii si performantelor viitoarelor dvs. locatii de Retail.
1. Maximizati valoarea datelor de client
Utilizati datele de client si de adresa (strada/cod postal/cartier) obtinute in urma campaniilor promotionale. Veti intelege mai usor:
- unde locuiesc si cat calatoresc clientii dvs. pentru a ajunge la locatiile dvs.
- care este valoarea medie si frecventa cumparaturilor efectuate
- profilul socio-demografic dominant al acestora
Daca utilizati Excel va recomandam un plug-in foarte eficient, intuitiv si simplu de utilizat (E-maps) care va ajuta sa realizati interogari spatiale, utile in intelegerea clientilor existenti si relationarea acestora cu reteaua de Retail actuala.
2. Determinati cele mai potrivite localitati care corespund cu profilul clientilor dvs.
Evaluati si comparati dinamica si potentialul diferitelor judete si localitati unde doriti sa deschideti noi locatii. Indicatori precum: PIB/capita, venituri nete, rata somajului, index imobiliar, populatia residenta, grupe de varsta si sex, indicele de somaj, educatie, etc, va ofera un start bun in intelegerea potentialului si al dinamicii localitatilor tinta pentru noile dezvoltari.
3. Determinati zona de interes (catchment area) cat mai exacta in jurul viitoarelor locatii
Marimea zonei de interes depinde de tipul de magazin pe care doriti sa-l dezvoltati, marimea acestuia si modul prin care viitorii cumparatori ajung la noua dvs. locatie (pedestru/masina). Utilizarea tehnologiei GIS si a serviciilor de Geomarketing va ajuta sa creati izochrone (arii in jurul locatiilor viitoare) care pot fi parcurse de clientii dvs. cu masina/pedestru intr-o anumita perioada de timp (drive distance/drivetime). Este indicat sa identificati cel putin 3 nivele de zonare:
- Catchment primar
- Catchment secundar
- Catchment tertiar
Marimea catchmentului pe cele 3 paliere se alege in functie de suprafata si tipul noului magazin si in general poate varia intre 0-5 min (primar), 5-10 min (secundar), 10-15 min (tertiar).
Zonele de catchment Primar si Secundar aduc cel mai mare numar de potentiali clienti, motiv pentru care este important ca marimea acestora sa fie calibrata si functie de traficul auto din timpul zilei.
4. Documentati proiectele de dezvoltare din zona de catchment pentru intelegerea impactului viitor al acestora
Dezvoltarile imobiliare existente si viitoare au un impact real si imediat in proiectele dvs.de dezvoltare. Verificati planurile de expansiune ale zonei de interes: dezvoltari imobiliare si de afaceri, cai de acces la locatie, noi deschideri ale concurentei. Veti obtine astfel informatii relevante referitoare la afluxuri de noi populatii residente sau numar de persoane care vor tranzita zona dvs. de interes.
Inventarierea competitiei directe/indirecte: Layout-ul existent al competitiei si dezvoltarile viitoare au un impact semnificativ asupra cotei de piata actuale si viitoare pentru noile dvs. locatii. Maparea competitiei directe si indirecte, captarea informatiilor referitoare la suprafata de vanzare, estimarea numarului zilnic de vizitatori, sunt elemente de baza care au un impact important in stabilirea gradului de atractivitate al noii dvs. locatii si implicit in estimarea unui market share viitor, cat mai cuprinzator
Accesibilitatea la noua locatie si estimarea volumelor de vizitatori ocazionali; accesibilitatea catre locatia dvs. prin intermediul retelei de transport public, documentarea statiilor de autobuz/metro/tramvai/tren, marile dezvoltari de Retail, institutii publice (spitale, gradinite, etc), institutii financiare (banci, ATM’s), hoteluri-restaurante, centre de afaceri si multe alte categorii de locatii generatoare de traffic zilnic de vizitatori ocazionali din aria dvs. de interes, sunt surse de clienti potentiali catre noua locatie aleasa, de care va trebui sa tineti seama in planurile dvs. de actiune
5. Estimati potentialul socio-demografic cantitativ al zonei de interes (catchment)
Cu ajutorul uneltelor si tehnologiei GIS puteti:
- estima potentialul si caracteristicile socio-demografice ale populatiei residente (populatie, sex, grupe de varsta, etc), din zona de interes
- estima valorile importante de populatii ocazionale (daytime) din timpul zilei
- evidentia zonele cu densitate ridicata a populatiei
6. Estimati potentialul calitativ al populatiei rezidente din zonele de interes (catchment)
Utilizarea uneltelor de segmentare socio-demografica la nivel de cod postal (Mosaic Romania) va ajuta sa intelegeti daca tipologia clientilor existenti este similara cu cea din zona de interes (catchment) si sa apreciati daca exista o afinitate a acestora pentru anumite tipuri sau categorii de produse pe care doriti sa le comercializati in noua dvs. locatie
7. Estimati numarul zilnic de vizitatori si cifra de afaceri pe urmatorii 3-5 ani
Fiecare locatie din zona de catchment (inclusiv competitia) genereaza un anumit grad de atractivitate pentru populatia residenta sau ocazionala din cadrul fiecarei zone de interes, functie de marimea magazinelor si distanta dintre acestea si populatiilor rezidente din zona de catchment. Cu ajutorul tehnologiei GIS si a tehnicilor de modelare spatiala a datelor, puteti estima gradul de atractivitate al noii locatii in raport cu locatiile competitoare si valoarea market share-ului noii dvs. locatii in raport cu acestea. Veti avea acces astfel la urmatoarele informatii:
- numarul estimat de vizitatori (%) din totalul populatiei residente/ocazionale din zonele de interes
- gradul de canibalizare al propriei retele de magazine
- estimarea cifrei de afaceri pe urmatorii 3-5 ani si impactul dezvoltarilor viitoare (competitie, dezvoltari imobiliare).
8. Implementati sisteme automate de contorizare persoane pentru monitorizarea traficului zilnic de vizitatori si rata lor de conversie in cumparatori
Exista tehnologii diverse de contorizare al fluxurilor de persoane in spatiile de Retail. Fie ca vorbim de solutii simple de numarare persoane (fascicul infrarosu) sau profesionale de contorizare persoane (camera 3D dual stereo), implementarea unor astfel de solutii in noua locatie va ajuta sa:
- validati /monitorizati traficul zilnic real de viziatori si rata de conversie al vizitatorilor in cumparatori
- intelegeti calitatea vizitatorilor dvs. (adulti/copii, sex, varsta)
- estimati orele de varf care va aduc cel mai mare traffic de cumparatori potentiali pentru a gestiona efficient impactul campaniilor de marketing
- estimati comportamentul clientilor dvs.in magazine si sa stabiliti care sunt cele mai vizitate culoare din cadrul magazinului
Includerea acestor 8 factori in deciziile de dezvoltare a retelei de Retail va ajuta sa maximizati calitatea datelele de client, sa intelegeti comportamentului clientilor actuali, sa cuantificati calitatea retelei de retail existente si viitoare, si sa anticipati dinamica dezvoltarilor dvs. viitoare.
Cu peste 10 ani experienta in tehnologii GIS-Geomarketing, contorizare persoane, MarcVic Services , furnizeaza studii de catchment, solutii GIS-Geomarketing, servicii de curatare date CRM, geocodare, adaugare cod postal, solutii personalizate de contorizare persoane.