Sari la conținut

Magazine fizice vs magazine online

  • de

6 motive pentru care magazinele fizice sunt inca esentiale in vanzarile cu amanuntul

In timpul pandemiei Covid-19, comertul electronic a devenit un canal esential pentru comerciantii cu amanuntul. Chiar daca cheltuielile in magazinele cu amanuntul au scazut in general, vanzarile online au crescut fata de anul precedent.

Store vs Non Store retailing

Cu toate acestea, acest lucru nu elimina faptul ca, comertul electronic reprezinta inca doar un procent mic din totalul vanzarilor cu amanuntul, in timp ce majoritatea vanzarilor cu amanuntul se intampla inca in magazinele fizice.

Acest lucru face ca o sinergie intre online și offline sa fie cruciala pentru succesul retailului in viitorul apropiat.

Iata 6 motive pentru care magazinele fizice sunt si raman vitale pentru comertul cu amanuntul.

  1. Consumatorii sunt mai predispuși sa cumpere un produs pe care il vad in mod fizic

In store customerPotrivit cercetarilor efectuate de KPMG, principalul motiv pentru care oamenii prefera sa faca cumparaturi in magazinele fizice este faptul ca le permite sa vada, sa experimenteze și sa testeze personal produsele inainte de a le cumpara.

Locatia fizica al unui magazin, unde oamenii pot merge sa vada produsele, culorile, dimensiunile sau materialele pot elimina indoielile consumatorilor și pot ajuta la inchiderea unei vanzari.

2. Costul returnarilor este scazut in magazinele fizice

New dressing room technology designed to boost salesAlegerea dimensiunilor, materialelor, culorilor potrivite si testarea produselor reduce semnificativ rata de returnare a produselor in magazinele fizice.  Articolele cumparate in magazinele fizice sunt mai putin susceptibile de a fi returnate decat produsele cumparate online. 

Potrivit studiilor, cumparatorii returneaza doar 5-10% din ceea ce cumpara in magazin, fata de 15-40% din ceea ce cumpara online. Acest lucru aduce o reducere semnificativa a costurilor de transport si logistice in magazinele fizice.

3. Serviciile de suport de calitate din magazinele fizice sporesc volumul vanzarilor.

Customer Support Retail 2Cu toate ca, accesul rapid la o varietate mare de produse si preturi ofera un nivel ridicat de comoditate in comertul online, elementul uman este inca un factor esential si diferentiator in magazinele fizice, deoarece, prin servicii de calitate in interactiunea directa cu consumatorul, acestea pot oferi cumparatorului o experienta personalizata de cumparare,  comparativ cu comertul online.  

Potrivit studiilor, 2 din 3 cumparatori afirma faptul ca, un serviciu de support de calitate ii determina sa revina in magazinele fizice iar 3 din 4 cumparatori vor cheltui mai mult dupa ce vor primi servicii de calitate din partea personalului din magazin.

4. Experimentarea marcilor ramane atributul magazinelor fizice

NIKE RetailUn magazin fizic permite marcilor dvs. sa se evidentieze intr-o industrie extrem de competitiva, creand o experienta de marca unica și captivanta. Magazinele fizice permit comerciantilor cu amanuntul sa-și scufunde clientii in cultura lor de marca și sa creeze impresii de durata.

Proiectarea unei experiente fizice cu echilibrul corect de siguranta, emotie și comoditate este cheia pentru a distinge marcile dvs. de concurenta

5. Cercetari de piata gratuite privind comportamentul și obiceiurile clientilor dvs.

Customer Experience parfume1Deși datele colectate din magazinele online pot ajuta la identificarea tendintelor si a preferintelor de cumparare, comerciantii cu amanuntul au la dispozitie unelte digitale capabile sa extraga informatii relevante referitoare la clientii lor, pur și simplu observandu-i in timp ce fac cumparaturi și modul in care acestia interactioneaza cu spatiul și produsele oferite.

6.Magazinele fizice aduc mai mult trafic catre canalul online al magazinului dvs.

RetailCercetarile efectuate de International Council of Shopping Centers arata ca atunci cand un comerciant cu amanuntul deschide o noua locatie fizica a magazinului, traficul catre site-ul lor web crește cu 37% in trimestrul urmator.

Atunci cand comerciantii cu amanuntul deschid noi locatii fizice, prezenta lor online crește drastic cu mentiunile marcii și cautarile online. Acest canal de vanzari online aduce randamente financiare crescute, facand magazinele fizice o investitie buna atat in ceea ce privește popularitatea, cat și rentabilitatea

Cum va putem ajuta?

Datorita numarul crescut de consumatori vaccinati, comerciantii cu amanuntul se pot aștepta la o revenire solida a consumatorilor in magazinele lor fizice. Comerciantii cu amanuntul care doresc sa-si dezvolte reteaua de Retail in mediul post-COVID trebuie sa ofere o experienta fizica cu un echilibru corect intre siguranta, emotie și comoditate și sa adopte o abordare eficienta, centrata pe consumator, investind in tehnologii care sa stimuleze experienta omnichanel a clientilor pe toate platformele, online și offline.

Prin intermediul senzorilor de contorizare persoane si a platformelor de analiza eCommerce, magazinele fizice pot obtine acum informatii valoroase despre tendintele lor de trafic, operatiunile comerciale, performantele campaniilor de marketing, ratele de conversie și multe altele. Analiza datelor de traffic in spatiul de retail le permite comerciantilor cu amanuntul sa ia decizii bazate pe fapte, sa imbunatateasca experienta clientilor și sa-si creasca veniturile.

Sursa: KPMG; V-Count

Cu o experienta de peste 10 ani in tehnologii GIS-Geomarketing, contorizare persoane, MarcVic Services impreuna cu partenerii sai, ofera studii si analize de Catchment, GIS-Geomarketing, servicii de geocodareadaugare cod postal date CRM, solutii cloud-on-premise de contorizare persoane si GIS

Te-ar mai putea interesa:

Grad de atractivitate
8 recomandari pentru alegerea de noi locatii in Retail
Contorizare persoane
Contorizare persoane
ShoppingMall_1
Smart retail

Doriti mai multe informatii?