Organizatiile din industrii diferite lucreaza astazi pentru a se adapta la schimbarile climatului de business pe fondul crizei provocate de #COVID -19 si doresc sa implementeze sau au deja implementate servicii de livrare la domiciliu. In timp ce companiile se lupta cu cereri scazute de produse sau cu clienti nehotarati, serviciile dedicate livrarii la domiciliu, de marfuri alimentare, bunuri de larg consum sau comenzi din partea restaurantelor, lucreaza din greu pentru a raspunde cerintelelor clientilor carantinati sau izolati la domiciliu.
Importanta optimizarii rutelor a fost si pana acum un factor important al acestor afaceri, dar in actualul context generat de criza #COVID-19, optimizarea si planificarea livrarilor devine un factor cheie in profitabilitatea acestor afacerii. Iata cateva modalitati prin care Route Manager va poate sprijini in a oferi clientilor dvs. servicii excelente si de calitate.
1. Utilizati notificarea automata a clientilor pentru a livra fara a avea un contact direct cu acestia
Distantarea sociala a avut un impact imediat asupra modului in care clientii se asteapta sa primeasca comenzile solicitate. Nevoia de-a evita un contact direct unii cu altii a dus la o creștere a cererilor ca obiectele să fie lasate la usa sau in curtea clientului. Acest lucru este in conformitate cu cele mai bune practici in timpul unei pandemii, dar adauga nevoia de-a informa clientul in timp real, astfel incat clientii sa poata prelua livrarile imediat dupa ce curierii au plecat.
La inceputul zilei, trimiteți o alerta fiecarui client cu ora estimata de sosire pentru livrare. Apoi, utilizați aplicatia mobilă Route Manager Mobile App+GPS pentru a trimite notificări prin e-mail clienților dvs., cu timpul estimat de livrare (ETA) și locația soferului in timp real; astfel clientii vor fi la curent in orice moment cu detaliile livrarii. Pe parcurs, asigurați-va ca trimiteți alerte, ori de cate ori starea comenzilor se modifica. Acest lucru va ajuta sa asigurati siguranța clientilor si soferilor dvs. si va permite de asemenea, sa gestionati mai bine livrarile ulterioare
2. Verificati acuratetea livrării cu modulele de “Proof of Delivery” si “Barcode scanning”
Desi limitarea interacțiunii directe este o alegere responsabilă si in interesul clientilor dvs., aceasta creeaza, de asemenea, si un sentiment de detașare fata de client. Este important sa continuati comunicarea cu clienții dvs. si pachetul comandat sa fie livrat la locul si momentul potrivit. Folosind functionalitatea de scanare a codurilor de bare (Barcode scanning), puteți verifica rapid codul de bare aferent comenzilor initiale, si sa va asigurati ca livrati coletul potrivit la locul potrivit; puteti apoi face o poza cu locul unde acesta a fost lasat, folosind telefonul mobil al șoferului. Aceasta dovada a livrarii (Proof of Delivery) este pastrată in Route Manager automat, permitandu-va sa trimiteti fotografia clienților dvs. ca si o verificare suplimentara.
Aceasta nu doar va permite sa livrati corect si transparent, dar va permite sa adaugati o nota personala livrarilor dvs., pe care clientii o vor aprecia.
3.Relaxati restrictiile de rutare pentru a creste disponibilitatea de noi rute sau alocari de resurse suplimentare
Cererea de servicii de livrare la domiciliu va continua sa creasca pe masura ce consumatorii vor practica distanțarea sociala. Cu aceasta creștere a cererii, este posibil sa realizati ca aveti nevoie de personal suplimentar pentru a absorbi munca suplimentara, sau sa supliniti absenta celor care vor fi nevoiti sa intre in concediu medical, in viitorul apropiat. In circumstanțe normale, atribuiti anumitor soferi sa ramana intr-o anumita zona, sau sa serveasca un subset de comenzi. Relaxand restrictiilor dvs. normale in contextul actualul, este o modalitate rapida, flexibila si eficienta de-a va adapta la comenzile crescute.
Constrangerile de rutare precum asignarea soferilor pe zone sau atribute specifice sunt suficient de flexibile in Route manager pentru a va permite disponibilitate maxima soferilor dvs, pentru a prelua comenzi, chiar daca acestea se afla in afara zonei asignate. Deoarece companii precum Amazon și Peapod isi schimba procedurile de livrare in permanenta, pentru a se adapta pietei actuale, trebuie sa fiti suficient de flexibili pentru a face aceleasi lucru si a ramane competitivi pe piata.
4.Simulati rutele folosind ferestre de livrare si rutele cele mai rapide
In aceasta situatie fara precedent, gestionarea mai multor comenzi este cheia pentru menținerea clienților mulțumiți. Pentru a va face o idee despre cate comenzi puteti gestiona confortabil, convertiti o ruta tipica intr-o simulare si vedeti ce se intampla atunci cand reduceti timpul petrecut la clienț sau cand reduceți fereastra de livrare a comenzilor – aceste criterii reflecta scenariul care va ofera livrare fara contact direct cu clientul.
Incercați sa micsorati ferestrele de livrare, timpul de preluare a marfii, apoi explorați simularea rezultata. Daca nu sunteți mulțumit de rezultate, nu o folosiți; aici este esențiala experienta si cunoștințele dvs. Daca credeti ca va puteți mentine standardele de servicii cu aceste modificari, trimiteți aceasta ruta din sectiunea Simulari direct catre Operational, pentru a pune in practica optimizarea si planificarea rutelor.
5.Solicitati sprijinul personalului implicat in livrari
In prezent este indicat ca organizatiile sa implementeze angajatilor sai, modalitati de-a lucra de acasa intr-un mediu robust si securizat. Oferiti acces personalului dvs. la interfata Route Manager, prin roluri si autentificari proprii, pentru a le permite accesul la rutele rezultate si pentru a participa activ si a imbunatati procesul de planificare si optimizare a rutelor.
Puteți utiliza experienta personalului dvs. in editarea/planificarea rutelor sau puteti sa le oferiti acces pentru a vedea si a calibra impreuna rutele rezultate, prin alocarea de roluri personalizate in utilizarea Route Manager. Puteti afla cum se pot adauga noi roluri in utilizarea Route Manager aici;
Pe masura ce va straduiti sa anticipati actiuni proactive catre clientii dvs, Route Manager va ajuta sa eficientizati activitatea de livrare, pentru a va mari capacitatea de-a prelua mai multe comenzi cu personalul si resursele existente.